Aktualności

Dzień Sportu.

Dzień Sportu odbędzie się w środę 22.06 na obiektach przy Stadionie Śląskim .Przewidujemy konkurencje lekkoatletyczne, gry i zabawy na wesoło oraz tradycyjny mecz nauczyciele – uczniowie.
Serdecznie zapraszamy do aktywnego udziału i kibicowania.

wiosenno – letnie wycieczki przyrodnicze

Dzisiaj, 14 czerwca klasa 3GDA pod wodzą wychowawczyni i nauczycielki biologii odbyła wycieczkę do Palmiarni w Gliwicach.
W poniedziałek, 20 czerwca specjalizacja biologiczna wyrusza na zajęcia terenowe do Nadleśnictwa w Wiśle, natomiast w środę, 22 czerwca na lekcje botaniczne do Ogrodu Botanicznego UW we Wrocławiu i wrocławskiego ZOO (z nowym, słynnym afrykarium).

XXXI Olimpiada Wiedzy Ekologicznej

W dniach 3 – 5 czerwca w Krakowie odbyły się eliminacje ogólnopolskie XXXI Olimpiady Wiedzy Ekologicznej. Alicja Kiołbasa, uczennica klasy 2A zdobyła tytuł Finalistki Eliminacji Ogólnopolskich.
Serdeczne gratulacje!

Wielkie Dyktando Słowaka – Wyniki

Wyniki tegorocznej edycji Wielkiego Dyktanda Słowaka przedstawiają się nastepująco:
1 Miejsce

Daria Wilczok 2GDC

2 Miesce ex aequo

Karolina Koryciorz 2GDC
Zofia Lorenc 1GDB
Mateusz Pączek 1GDC
Jakub Wróbel 3GDC
Zofia Sieroń 1B
Michalina Wegner 1B
Paulina Nowak 2D

3 Miejsce

Paulina Loska 3GDC
Monika Toborek 3GDC
Adrianna Vitulżnik 2D
Daria Malec 2C
Betina Smaza 3D

Wyróżnienia

Julian Narimany 3GDB
Hanna Gruchot 1GDB
Emilia Krosta 1GDA
Justyna Kaczor 2GDC
Dominik Wołowczyk 2GDA
Adam Rutka 3D
Agata Wiechno 1C
Tola Kotkiewicz 2C
Wiktoria Wypler 1B
Anna Skrzypek 1B

Goście z Uniwersytetu Trzeciego Wieku

Pani Irena Guzy
Pani Grażyna Filipowska

Komisja serdecznie gratuluje wysokiego poziomu.
W imieniu komisji Krystyna Popczyk.

Literacko – historyczny sukces “Słowaka”

Jan Gruszka zajął I miejsce w Literacko – Historycznym Konkursie “Legenda Kompleks Sztygarka -miejsce, które łączy”. Uczennica klasy II GDB Wiktoria Knop w tym konkursie otrzymała nagrodę za II miejsce w swojej kategorii. Uczniowie otrzymali stosowne nagrody w trakcie Industriady 2016
Organizatorem konkursu było Stowarzyszenie Sztyg -art w Chorzowie.
Gratulacje!

Projekty w Anglii dla Gimnazjum Dwujęzycznego

Zakończyły się projekty i pora na podsumowanie. Wczoraj z cudownego hrabstwa Kent wróciły klasy 2gda i 2gdc, a tydzień temu klasa 2gdb.
W czasie tygodniowego pobytu na farmie w Maidstone (Coldblow Farm) nasi gimnazjaliści prezentowali przygotowane wcześniej projekty w języku angielskim na temat miejsc które odwiedziliśmy, a było ich naprawdę mnóstwo. Zobaczyliśmy między innymi: urocze miasteczko Rochester podczas Dickens Festival, średniowieczne Rye, słynne Canterbury, nadmorskie Brighton. Dwukrotnie byliśmy w Londynie gdzie zwiedzaliśmy fascynujące muzea i galerie, przeszliśmy pod Buckingham Palace, do Westminster, pod Tower, zajrzeliśmy do słynnych angielskich parków – to tylko kilka z licznych londyńskich atrakcji.

Mieliśmy jak co roku okazję zobaczyć uniwersyteckie Cambridge, a tam czekali na nas zaprzyjaźnieni policjanci, którzy opowiadali o swojej pracy. Zmęczeni bardzo ruchliwymi miejscami zajrzeliśmy również na malownicze wybrzeże, aby z bliska podziwiać angielskie klify.

Gimnazjaliści nie zawiedli naszych oczekiwań – ich projekty stały na wysokim poziomie, widać było, że są ekspertami w swojej dziedzinie.Niewątpliwie poszerzyli swoją wiedzę na temat Wysp Brytyjskich, historii, kultury i geografii tego rejonu.

Ponadto mieli liczne okazje, aby komunikować się z mieszkańcami Zjednoczonego Królestwa, szlifując przy okazji swój angielski. Pokazali, że radzą sobie w rozmowach i wywiadach , które mieli przeprowadzić. Pytali Brytyjczyków o ich życie, o festiwale, o to co jest godnego polecenia w okolicy, a także o opinie na temat zbliżającego się referendum (słynne Brexit – czyli wyjść, czy zostać w Unii Europejskiej).

Najważniejsze, że wszyscy wróciliśmy bezpiecznie, zarówno nauczyciele jak i uczniowie mają moc wrażeń i wspomnień, którymi jeszcze długo pewnie będziemy się dzielić.

Ostateczne zakończenie projektów będzie jesienią 2016 roku gdy pokażemy relację z pobytu Rodzicom i Gronu Pedagogicznemu.